Idræt og fysisk aktivitet er naturlige fællesskabere for nogle af os. For andre er det en lukket dør, der kun kan åbnes, hvis nogen går først. Vi tror på, at fællesskab og fysisk aktivitet er hinandens forudsætning. Bøgeskoven kalder. Vandet venter. Landskaberne lokker med deres store vidder og uendelige mulighedsrum.

Bevæg dig for livet

Alle veje fører til fællesskab

Bevæg dig for livet møder i Vejle Kommune det bedste sted at leve. Vores visionsaftale forener to stærke viljer: Den nationale vilje til at gøre Danmark til verdens mest aktive nation i 2025. Og Vejles vilje til at styrke bevægelse, fællesskab, sammenhængskraft og livsgnist. Det er viljen, der forener vejlensere. Viljen til at skabe det mest attraktive lokalsamfund. Viljen til at række ud og mødes. Og viljen til at gøre noget, der er meningsfuldt sammen med andre.

Nogen svømmer sig til samvær. Andre danser ind i det. For nogen går vejen gennem en forening. For andre bugter den sig gennem skoven. Nogen er bedst sammen, når de er stille sammen. Andre skal gøre noget, bygge noget, skabe noget, sige noget.

Uanset vejen, vi vælger, så peger forskning på, at fællesskab betyder meget for folkesundheden. Det ene trækker det andet med. Vi spørger derfor ikke, hvor langt du kan gå i Vejle. Vi spørger, hvor langt du vil gå for og med et andet menneske.

Vil du med?

Læs resten af vores grundfortælling "At bevæge er at leve - en vejlensisk vinkel på Bevæg dig for livet"

Læs Visionsaftalen mellem Vejle Kommune og Bevæg dig for livet 2019-2024