Vejle Kommune betaler dit barns buskort, hvis vejen til distriktsskolen er lang eller trafikfarlig.

Kommunen sørger for transport af dit barn til distriktsskolen, hvis skolevejen er længere end

2,5 km for 0.-3. klasse
6 km for 4.-6. klasse
7 km for 7.-9. klasse
9 km for 10. klasse

Trafikfarlige skoleveje

Du kan også få gratis transport til dit barns distriktsskole (folkeskole), hvis skolevejen er vurderet til at være særlig trafikfarlig.

Kan dit barn cykle eller gå til skole ad en anden rute end den trafikfarlige, og ruten er under afstandskriteriet, skal denne benyttes, og du kan ikke få et gratis rejsekort.

Se listen over trafikfarlige skoleveje i Vejle Kommune.

Det er vigtigt, at du retter henvendelse til din skole, hvis du er i tvivl om hvilken rute – kommunal rute eller Sydtrafikrute - du skal bestille buskort til.

Læs Vejle Kommunes regler og principper for befordring af skoleelever.

Vil du bestille buskort til dit barn.

• Dit barn er berettiget til et betalt Sydtrafik buskort

• klik på linket
      Bestil buskort til Sydtrafiks busrute for at logge ind med NemID og udfylde en blanket

• den udfyldte blanket bliver automatisk sendt til skolen
  • Hvis dit barn IKKE er berettiget men du ønsker at købe bustransport til dit barn så

• kan du selv købe et buskort hos  Sydtrafik (rejsekort)
  • Dit barn skal benytte en kommunal rute

• hvis dit barn skal med en kommunalrute, skal du kontakte skolen
    • en kommunalrute er en busrute, vi har oprettet til de områder og skoler, hvor Sydtrafik ikke kører
  • Hvis dit barn ikke går i distriktsskolen

Elever der har valgt en anden skole end distriktsskolen, kan få gratis befordring, hvis følgende kriterier er opfyldt:

- Afstand til og fra skole efter gældende regler. Afstanden gælder både distriktsskolen og den valgte skole.
    - At udgiften ikke overstiger den udgift, der er forbundet med transport til distriktsskolen.
    - At der kan benyttes eksisterende busrute